Vlastní květinářství? Ne, tohle není pro mě. I když…

25.06.2022

Květiny kupuju pravidelně, jejich výběr, kombinace a barvy, ale byly vždy nad moje síly. Do květinářství jsem proto pokaždé chodil se stejným zadáním: "Nějakou hezkou květinu k svátku/narozeninám/... za XXX Kč, děkuji." Jednoduše a jasně.

Přesně tak to fungovalo v mém oblíbeném květinářství v centru Brna. Zavolal jsem předem a za hodinu kytku vyzvedl. Vždy se líbila!

O to víc překvapený jsem byl, když jsem jednou ráno zkusil nakoupit jinde. Zdravím, pronáším svou naučenou frázi a že mě lehce tlačí čas. Paní kývne, otevírá chlaďák a vytahuje z něj první vázu. Pak druhou, třetí, čtvrtou, z dalšího potom pátou... Nezastavuje se. V duchu mi proběhne "Co to sakra dělá, chtěl jsem kytku za tři sta, ne za tři tisíce." No jo, nevybírala květiny do kytky, ale chystala si prodejnu. Po patnácti minutách lehce nakrknutě odcházím. Se škaredou kytkou. Vážně, moc hezká nebyla.

Takhle to přece být nemá, vždyť bych to i já určitě udělal líp.

Nevím, kdo to tam nahoře slyšel, ale zhruba za týden se dozvídám, že se majitelka mého květinářství stěhuje na Slovensko a svůj obchůdek prodává. "Neee, tohle není pro mě," pomyslím si. I když... Vždy jsem chtěl dělat něco hezkého, co lidem přináší radost. A tohle byla výborná příležitost. Začal jsem o té myšlence mluvit kudy jsem chodil, až se mi kamarádi smáli, že se ze mě stane Mr. Kytka.

A měli pravdu. Slovo dalo slovo a od ledna 2022 květinářství provozuji já.

Ale nebojte, nejsem na to sám. Mám skvělý tým, který vám pokaždé připraví květinu, co zaručeně potěší - třebas i včetně jednoho z originálních přáníček, které si sami vyrábíme. S láskou a bez čekání, protože usnadnění a zpříjemnění celého procesu výběru květin je přesně to, co jsem vždy hledal já.

Takovou službu chci nabízet v našem malém Endorfinu i vám.

Těším(e) se na vás!

Roman